twitter


A recept Andi konyhájából van...a látogatóban menüpont alatt megtalálható az oldal.



A receptet egy rokonomtól kaptam,aki Pusztadoboson él. Innen neveztem el. Nálunk nagyon bevált. A párom szereti a kelt tésztákat,de nekem sem erőm sem időm a dagasztáshoz és a kelesztéshez. Szerencsére ennél a receptnél nincs is erre szükségh. Próbáljátok ki nyugodtan! Nem csalódtok!

HOZZÁVALÓK:

  • 1kg liszt,

  • 0,5 l tej,

  • 3dl étolaj,

  • 3 egész tojás,

  • 1 sütőpor,

  • 1élesztő

  • só,cukor izlés szerint

ELKÉSZÍTÉSE:

Az élesztőt pici tejben eláztatom. Nem kell futtatni,csak eláztatni!! Az összes hozzávalóval együtt összegyúrom. Először kicsit ragad,de aztán könnyű tésztát kapunk.A tésztát nem kell dagasztani,sem pedig keleszteni! Azonnal nyújtható,számtalan módon felhasználható. Fél óra alatt elkészítheti még egy kezdő konyhatündér is. Sokáig eltartható,nem szárad ki,nem repedezik fel a teteje.

PL: 4részre osztom. Fél-egy centi vastagra nyújtom. Megkenem vékonyan olajjal,megszórom kakaóporos cukorral,mákkal,dióval,túróval,lekvárral....stb. Feltekerem. Tojással megkenem és kisütöm. Kakaóscsigának is ezt a tésztát használom,csak akkor két cipóra osztom,nagyra nyújtom,és miután feltekertem,felszeletelem. Kissé kilapítom és úgy sütöm ki. Készítettem belőlle aranygaluskát,túrós,káposztás,almás-béleseket,buktákat is. Családom imádja a pizzás tekercset. Ehez annyit módosítok,hogy a tésztába nem teszek cukrot,hanem picivel több sót,és még pizza fűszerkeveréket is gyúrok bele. Kinyújtom kör alakba. Tortacikk szerűen felszeletelem. Minden cikk közepére teszek egy kis apró halmot a pizzás töltelékből,és a széles végétől kezdve feltekerem. A pizzás töltelékhez kevés gépsonkát,füstölt kolbászt ,-no.meg amit találok-össze szoktam darálni,és egy kevés pizzakrémmel összekavarom.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése