twitter




Hozzávalók

Tésztához:

  • 50 dkg túró 
  • 50 dkg margarin 
  • 50 dkg liszt 
  • csipet só 

Töltelékhez:
  • kemény szilvalekvár 

Forgatáshoz:
  • 10-15 dkg porcukor 
  • 1 cs. Vaníliás cukor
Elkészítés

A tésztát előző nap este kell elkészíteni. A margarint elmorzsoljuk a liszttel, majd hozzáadjuk a túrót és sót és jól összegyúrjuk. Én folpackba csomagoltam, így tettem egy éjszakára a hűtőbe.

Másnap lisztezett deszkán kb. Fél cm vastagra nyújtjuk és kiszaggatjuk. (én 5 cm-es szaggatót használtam)

Tepsire tesszük és a közepükre egy késhegynyi lekvárt teszünk. Fontos, hogy kemény legyen a lekvár, mert különben kifolyik sütés közben.

Félbehajtjuk a kis pogácsákat és egy picit megnyomkodjuk. 180°C-on aranybarnára sütjük.

Közben egy tálcán vagy tányérban összekeverjük a kétféle cukrot és a kisült csacsifüléket azonnal beleforgatjuk. Ettől kapnak egy kellemesen édeskés ízt. Ezt a lépést nem szabad kihagyni, hiszen a tésztájában semmilyen édesítő nincs, így a végeredmény is ízetlen lesz.

Elkészítési idő

2 óra
Tálalás

6 főre

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése